Stationsvärd

    Hej! Jag funderar på att köpa och gå en ekonomiassistent distansutbildning på Distanslära. Här är länk: https://www.distanslara.se/course/distansutbildning-ekonomiassistent Jag undrar vilka jobbchanser man har efter avslutat utbildning på så sätt? Jag har även gått ekonomiprogrammet i Serbien (som är godkänt här i Sverige av UHR). Är det värt att gå den kursen?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    Distanslära är en känd utbildningsanordnare med många nöjda nuvarande och före detta studerande men jag kan inte ge dig några garantier på att du får jobb efter deras utbildning. Det är många faktorer som spelar roll när det handlar om att få jobb.
    Ekonomiassistent är ett av de många så kallade icke-reglerade yrken; det är alltså helt upp till varje arbetsgivare att bestämma med vilken utbildning de anställer (finns inga centrala krav på viss utbildning). Du får gärna kika på framtid.se/yrke/ekonomiassistent

    Studie- och yrkesvägledare