En nyfiken tjej
    Hej!

    Jag har blivit preliminärt antagen på Korrespondensgymnasiet och kommer då börja till hösten om jag nu blir antagen. Undrar därför ifall jag har med mina betyg från 1:an på mitt nuvarande gymnasium trots att de inte är satta förrän i maj? Då det stod att min ansökan baseras på betygen från grundskolan.

    Däremot har SYV:en på min skola bekräftat att jag inte ska behöva läsa om alla kurser. Men vill bara vara helt säker, därmed frågar jag här!

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej!
    satta betyg gäller tillsvidare och om du har godkända betyg behöver du inte läsa samma kurser igen. Du kan alltså ta in dina redan godkända kurser i examensbeviset som du senare tar från "Korr-on-line".

    Studie- och yrkesvägledare