Linnéa
    Hej! Jag går grejer året på teknikprogrammet, teknikvetenskap.

    Jag undrar om man kan byta ut programfördjupningskursen konstruktion mot ett utökat iv i sitt examensbevis?
    Jag har nämligen d i konstruktion och b i tyska 5, som har varit mitt utökade iv under året.

    Tack!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Teoretiskt sett kan det gå. Detta pga Moderna språk får läsas som Programfördjupning på TE. Se gärna programplan>>>/TE/programplan.

    Dock kan en elev inte själv bestämma hur utformning av exambevis ska se ut. Prata med SYV på din skola, kom med förslag på att byta som du vill. Vi håller tummarna!;)