Emma
    Hejsan! Min plan är att plugga vidare till psykolog nu efter gymnasiet, MEN.. jag har bara 18.57 i meritvärde. Jag har inte heller lyckats bra på högskoleprovet men ska göra ett nytt försök nu i april. Medel för att komma in på psykologprogrammet ligger ca på 21.2 och högskoleprovet på 1.6 ungefär. Rekommenderar du mig till att försöka plugga upp betyg eller hur ska jag gå tillväga? Detta är något jag vill med det ser ganska mörkt ut känns det som.
    • SYV-besökare : Gör om högskoleprovet. plugga upp betygen kan du först och främst genom Prövningar, därför att komvux kommer troligtvis inte bereda dig plats på kurser: komvux har inte resurser för det.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Emma,

    vart antagninggräns hämnar framöver vet vi inte.

    Gör högskoleprovet. Förberedelse för prövningar skadar inte heller. Men kika också på andra yrken och utbildningar - samtidigt.

    Förslag på yrken som också kan bli av intresse för dig:

    Integrationspedagog>>

    Psykologisk coach>>

    Socionom>>

    Socialpedagog>>.

    Kika även på andra yrken på www.framtid.se - där finns det tusentals yrken att titta på.

    Bästa hälsningar

    ANNA