Sayed
    Jag tänkte göra prövning i några modern språk, kan det räknas som utökat kurs? jag fick svar av en syv att jag kan inte ha utökat kurs i examensbevis när jag pluggar på komvux
    • Daniel : Det är möjligt att du kan ta in prövningsbetyg i ditt examensbevis som "vanliga kurser", inte U-kurser, och det kan bli fördelaktigare för dig - om du får högre betyg, än som du annars skulle ha fått. MERITPOÄNG för du endast för godkända betyg i moderna språk 3 och 4. Har du betyg i andra kurser än moderna språk 3 och 4 som U-kurser, räknas inte de betygen in; det är som om du inte har fått betyg i dem.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Det är inte förbjudet att ha U-kurser i examensbeviset men vad är meningen att ha dem? Som regel räknas ju inte U-betygen in ändå.