Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    antagningsgränserna går upp och ner. Hur högt gränsen kommer hamna i HP-urvalet vet man när antagningen är genomförd. Konkurrerar du endast i HP-urvalet eller har du även meritvärde (för konkurrens i betygsgruppen/grupper) eller studieomdöme från en folkhögskola (för konkurrens i BF-urvalet)? I varje urvalsgrupp har du en ny chans att komma in.
    Vi håller tummarna!

    Studie- och yrkesvägledare
    • My19373 : Hej!! Jag har bara BI och högskoleprovet som jag gjort för första gången :)
    • Milla : I så fall prövas du med ditt meritvärde i BI-urvalsgruppen och samtidigt i HP-urvalsgruppen med resultatet från högskoleprovet. Hur högt antagningsgränserna kommer att hamna vet man ej på förhand.