Hej
    Hej!
    Jag är sugen på att studera civilingenjör. Topp prioritet är inriktningen industriell ekonomi, men om jag inte kommer in har jag valt design och produktutveckling. Jag undrar om det finns chans att läsa design, men efter ca 1 termin eller 2 läsa kurser inom industriell ekonomi? På det sättet har jag två examen. Finns det möjlighet för tvärtom? Att jag läser industriell ekonomi och sedan kurser inom design eller mjukvaruteknik?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    ställ din fråga till studievägledare på de institutioner där du önskar ta ut examen/examina. Varje lärosäte och institution bestämmer ganska mycket själva, lokalt, kring de examina som de utfärdar. Det går därför inte ge ett generellt svar på din fråga.

    Studie- och yrkesvägledare