Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,
    som behörighet och reglerna ser ut idag (OBS! de kan förändras över tid) kan en legitimerad sjuksköterska vidareutbilda sig till bland annat Specialistsjuksköterska och till Barnmorska. Förutom legitimation krävs 12 månaders yrkeslivserfarenhet på heltid som sjuksköterska efter avlagd examen.
    Lästips:
    framtid.se/yrke/specialistsjukskoterska
    framtid.se/yrke/barnmorska

    Studie- och yrkesvägledare
    • hjälp med utbildning : Vissa säger att om du sedan läser till speciallist så måste du plugga 100%. Innebär det inte att jag inte kan jobba då?