Kimia
    Hej,
    om man läser Ma2a i andra ring på VO,betyder det då att man läser för behörighet till sjuksköterska?.
    För att jag vill läsa Ma2a ,men inte för behörighet till sjuksköterska,utan jag vill fortsätta med Ma3&4.

    Mvh

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    På VO är det möjligt att bli behörig till att direkt efter gymnasiet söka till Sjuksköterskeprogrammet på högskola. Läs på http://www.fragasyv.se/info/sjukskoeterska-efter-vo

    Att du läser Matte 2a betyder inte att du läser för behörighet till sjuksköterska. Matte 2a är en "vanlig gymnasiekurs" bara, en av många kurser.

    Efter Matte 2a kan du läsa Matte 3b och sedan Matte 4. Du måste få minst E i betyg i en mattekurs för att kunna fortsätta till nästa nivå.

    Bästa hälsningar
    ANNA