Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Astrid!
    Jag är inte säkert på att jag förstår din fråga...
    Är det så att du vill läsa ett program som går på 180hp i snabbare takt, på mer än heltid, då går det (enligt vad jag vet) tyvärr inte att få göra det. Ett högskole-universitets program har ett visst upplägg och alla  som läser det programmet läser det i samma takt. Men om du vill läsa fristående kurser, så får du läsa på mer än heltid. Antagning.se antar till max 45 hp per termin vilket motsvarar 150% av studietakt (då krävs det studieinsats på cirka 60 timmar per vecka).
    Om du vill läsa 37.5 hp per termin, så kan du t.ex söka en kurs som går på heltid + en annan kurs som är på 7.5 hp, så blir det 37.5 hp per termin.
    Du kan också kontakta studievägledare på det lärosäte där du vill läsa.
    Om jag missförstod din fråga, ber jag om ursäkt för det - du får i så fall gärna förklara mer kring din fråga.

    • elev : Det verkar som du förstått min fråga rätt, då ska jag kolla med studievägledaren vid mitt lärosäte och se vad dom säger. Tack!
    • Milla : Du får sedan gärna höra av dig till oss och berätta vilket svar du fick från en studievägledare vid ditt lärosäte.