Linnea
    Men jag tror absolut att jag klarar matte 1b och 2b, men tänk om jag inte klarar matte 3b?.. Vill inte gå Natur eller teknik heller. Samt vill jag inte gå estet eller hum.. Åh det är så sjukt jobbigt, Vad ger ex sam media för jobb?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Linnea,
    ett högskoleförberedande program som t.ex. Samhällsvetenskapsprogrammet /oavsett inriktning/ ger en bra grund för vidare utbildning på högskola eller på en yrkeshögskola.
    Att få jobb direkt efter SA är inte så vanligt - i alla fall så som det ser ut idag.
    Innehåll i mattekurserna kan du se på www.matteboken.se.

    Tycker du det är jobbigt att välja till gymnasiet? Då är du inte ensam!
    Det är ett viktigt val men än finns det gott om tid och jag vill också lugna dig genom att säga att det är inte avgörande för hela din framtid - vad du går på gymnasiet, därför att man kan välja om - vid flera tillfällen senare (både under och efter gymnasiet).
    Bästa hälsningar
    Anna SYV