Sandra
    Hejsan!

    Jag har äntligen bestämt vilket gymnasium jag ska gå och vilken linje, problemet är att jag har två val kvar. Det är försent att gå på öppna hus och sådant så borde jag ta ett gymnasium med linkande linje på de resterande valen? Eller räcker det med att bara söka in på ett gymnasium?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, härligt att du bestämt program och gymnasium! Det är dock inte antalet val som avgör om du kommer in. Det är i slutänden dina vårterminsbetyg. Har du valt en skola där du tror att du kommer in så kanske det räcker med ett val. Är du osäker så är det bästa att lägga till fler val med andra skolor där du tror din poäng räcker. Om du har svårt att hitta gymnasium kan det räcka med valet du gjort nu och sedan kanske det kan vara bra att boka en tid med din Syv på skolan för att diskutera vilka andra val du kan lägga till inför omvalet. Då hinner du gå på fler Öppna hus och se fler skolor.

    /Lena, Syv