Kimia
    Hejsan
    1.Vill veta om det mest förekommer utlottning för de som har allra högsta betyg eller för de som har hög resultat av Hp?.
    2.Kan det bli utlottning även om man hamnat i båda urvalsgrupperna?.

    (Om jag skulle kunna hitta svar på nätet,så skulle jag inte fråga i onödan).

    Mvh
    • : Det spelar ju ingen roll hur det var innan! Det kan bli annorlunda nästa år och året därpå! ... Förstår inte varför du frågar just om det!
    • : Det är viktigt för mig att få 1 svar!,eftersom det handlar om mitt val för gymnasieprogram.
    • Anna : Du måste vända dig till Antagning.se med den frågan. Vi på Fråga SYV har inte svar på den frågan.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia!

    Vi har inte den statistiken. Fråga Antagning.se - de som sköter antagning till högskola/universitet.

    Bästa hälsningar
    ANNA
    • : Kan inte tänka mig att ni som är många SYV:ar ,inte vet något alls om det.
    • Anna : Vi jobbar inte på Antagning.se och det är ingen fråga som vi vill lägga tid på att undersöka, för att det kan inte vara till hjälp för sökande. Så som det var förut, behöver inte bli likadant i framtiden. Det som gäller är att få så höga betyg som möjligt och göra högskoleprovet och söka i båda grupperna: betyg & högskoleprovet. Man kan inte få högre betyg eller bättre resultat på högskoleprovet än man kan. Man gör sitt bästa och söker med de betyg och det resultatet på HP som man har och håller tummarna! Mer kan ingen göra. Det spelar ingen roll om utlottning förekom förut och i vilka urvalsgrupper. Det säger inte mycket om hur det blir framöver.
    • Milla : Det vi vet att utlottning kan förekomma vid antagning till högskola/universitet och att det är fördelaktigt att ha så höga betyg och så högt resultat på högskoleprovet som möjligt.
    • : Tack Milla för kommenterat.Mvh
    Läs alla kommentarer