Emilia
    hej!

    Nästa år ska jag välja gymnasium och vill läsa både ekonomi och samhälle. Kan man läsa 2 linjer samtidigt eller exempelvis plugga distans på ett av dom?

    Mvh Emilia

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Emilia!

    Varje gymnasieprogram består av 2500p, det är beräknat att du läser 2500p på tre år = heltid. Därför skulle det oavsett om det är på distans eller inte bli för mycket att läsa 5000p. Tiden skulle inte räcka till. Så på svaret på din fråga, så kan du bara läsa ett gymnasieprogram.

    Däremot är ekonomi och samhälle ganska lika varandra, många kurser finns på båda programmen :-)

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare