lena
    hej, mitt barn fick 2 st f i betyget , vad händer, kan hon fortsätta vidare till andra ringen eller måste hon går om hela kursen?
    under vt teminer har hon haft olika resultater inom ämnet, men lärare har bestämd att sätta f både i matten och samhället, orolig att mitt barn hoppar av skolan pga detta,
    vad ska vi göra( ?)

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, jag förstår din oro och det är svårt för mig att bedöma om din dotter behöver gå om hela ettan. Det är skolans rektor som bestämmer. Jag tycker nog att hon borde kunna gå vidare i år två men med stöd i framförallt matten eftersom hon inte klarade första kursen. Kontakta skolans Studie- och yrkesvägledare vid skolstart och diskutera vilka möjligheter din dotter har att gå vidare i tvåan och hur hon i sådana fall kan komplettera matten och samhällskunskapen. Hoppas det löser sig!/Lena, Syv