Ellika
    Hej!

    Jag ska söka universitetskurser till hösten. Jag vill läsa 150%, alltså 45 hp, och tänkte söka 30 poäng ekonomisk historia och sen en 30 poängskurs i litteraturvetenskap på halvfart (båda vid Stockholm universitet). Går det?

    Antar att litteraturkursen sträcker sig över två terminer eftersom det är 30hp på 50%? Men om jag söker båda dem, kommer jag komma in på båda?

    Tack på förhand!

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV

    Du kommer in på båda om dina meriter låter dig vinna i konkurrensen om utbildningsplatsen.