Therese
    Hej,

    Jag har frågor angående yrkeshögskoleutbildningarna i Malmö, eventuellt Skåne.
    Jag har arbetat inom skolan i fem år och känner nu att jag behöver arbeta med något annat. Jag pratade med en syo på vägledningscentrum i Malmö och hon tipsade om era utbildningar på yhguiden.se.

    Det ska, enligt syo, finnas en administrativ utbildning i Skåne till hösten men jag kan inte hitta den på er sida? Vilka ämne måste man ha med sig sen gymnasiet för att läsa denna? I vilken ort kommer denna utbildning hållas?

    Jag såg även att ni hade lönekonsultutbildning start förra hösten. Kommer denna utbildning starta till hösten? I vilken ort kommer denna hållas? Vilka gymnasieämne krävs för denna utbildning?

    mvh/Therese

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, oj, först och främst så måste jag förtydliga att yhguiden.se är en söksida för olika yrkeshögskoleutbildningar - vi är inte en Yrkeshögskola och har alltså inga egna utbildningar.

    Jag tänkte dock att jag kunde hjälpa dig med vad du letar efter. Hittade detta utbud utifrån ditt önskemål om administrativa utbildningar i Skåne - är dock osäker på vilken du menar. http://www.yhguiden.se/#!/sok?&lan=m&utbildningsomraden=6

    Om du sedan menade denna utbildning via Folkuniversitetet så kommer den dessvärre inte börja HT 2014. Vill du ha mer information så kan du kanske kontakta dom och få lite mer information om nästa sökperiod mm. http://www.folkuniversitetet.se/Skolor/Yrkeshogskoleutbildning/Ekonomi-administration-och-forsaljning/Lonekonsult/

    /Lena, Syv