Karin
    Om man upptäcker att datum för utförandet av slutbetyg är fel går det att ändra av rektorn på skolan då?
    • : Hej ytterligare en fråga kring ändra datumet av utförande av slutbetyg. Vilken betydelse har datumet är det utskriftsdatum eller är det datum man tar studenten?
    • Mikael : Oftast är det samma datum. Administratören skriver ut tidigt på morgonen, rektor skriver under på förmiddagen och utdelningen är kring lunch - allt på samma dag.

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Ja, det borde gå att ändra. Rektorn kan fatta beslut om ändring.

    Med vänlig hälsning
    Mikael
    • : Hej ytterligare en fråga kring ändra datumet av utförande av slutbetyg. Vilken betydelse har datumet är det utskriftsdatum eller är det datum man tar studenten?
    • Mikael : Om man tar studenten i år, så är det Examensbevis man får. I fall man inte uppfyllde kraven för examen, får man Studiebevis. Datum för "utfärdandet" = samma dag som Rektor skriver på dokumentet.