Liselotte SYV på GymnasieGuiden

    Hej Abbe!

    Jag föresIår att du tittar på den genereIIa programplanen för Estetiska programmet so du finner här>>

    För att uppfylla kraven för examen från ES måste man ha betyg i ALLA GYMNASIEGEMENSAMMA ÄMNEN + I ALLA PROGRAMGEMENSAMMA ÄMNEN + I ALLA KURSER INOM EN AV INRIKTNINGAR + rätt antaI poäng (500 p.) inom Programfördjjupningen + 200 poäng Individuellt val + godkänt betyg i Gymnasiearbete (100 poäng).

    Liselotte

    För att göra Estetika programmet mer lik Samhällsvet.programmet kan man t.ex välja läsa Matematik 2b som en av de programfördjupande kurser.

    Du kan t.ex jämföra med vad som äses på SA - här>>