Utbildningssökande

    Hej! Jag undrar om man efter första urvalet har möjlighet att ändra sin prioriteringsordning på de valen man har gjort till universitetsstudier & hur detta i så fall skulle påverka min chans att komma in på de olika utbildningarna. Jag tänker att tex om jag kommer fram till att jag hellre vill gå det jag satt som Nr2 men så kom jag in på mitt val Nr1. Stryks Nr2 då automatiskt eller har jag möjlighet att ändra till Nr2 och hur skulle ett sådant valskifte av prioritetsordning påverka mina möjligheter för att komma in?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Jacob, du får gärna ringa till Antagning.se*** - de har öppet till midnatt idag, den 15 april 2020 pga det är sista dag för att göra anmälan. Eftersom det är Antagning.se som administrerar antagning till Svenska Högskoleutbildningar då är det bäst att få svar från dem, detta pga oavsett vad jag eller ngn annan svarar, kommer ändå gälla de regler och dess tolkning som Antagning.se har och gör.
    *** Tel.nr 0771-550 720
    Mvh
    ANNA