Sahal
    Den 30 juni visade de vilka gymnasium man har kommit in i. Jag kom in i mitt andra val och jag var nummer 66 i reserv till mitt första handsval.

    Jag tacka Ja till gymnasiet och ville inte vara reserv till mitt första handsval. Man kunde tacka ja och fortsätta vara reserv eller tacka ja och inte vara reserv till första handsvalet. Jag valde den sistnämnda utan att tänka.

    Ett par timmmar senare sökte jag mitt första handsval i Google och såg att de hade 130 reservplatser och att det fanns en stor chans att jag kunde ha kommit in i den.

    Vad kan jag göra nu. Kan jag ångra mitt beslut och komma in igen i reservlistan. Ett svar skulle hjälpa så mycket.

    Tack

    1 Svar

    Melina SYV på Framtidsskolan

    Hej Sahal!

    Om det är 130 reserver totalt, dvs 130 personer vill komma in. Om du har reservplats 66 så betyder det att 66 personer som är före dig ska tacka nej till sitt val för att du ska komma in. Så tyvärr skulle jag säga att chansen att du blir antagen är väldigt liten.

    Om du ändå känner att du vill ha tillbaka din "reservplats" så tycker jag att du ska kontakta ditt antagningskansli. Det vill säga, där du tackade nej till att stå kvar som reserv.

    Vänliga hälsningar
    Melina, studie- och yrkesvägledare