Linus
    Jag går ekonomiprogrammet med juridikinriktning och ska börja 3:e året, jag funderar på ta bort matte 3,och min fråga är då om jag väljer att inte läsa ma3 och sen läsa in den kursen på komvux sen efter gymnasiet, hur ändras då urvalsgruppen när jag ansöker till universitet? Är det sämre att ha läst in kursen i efterhand?
    Tacksam för svar! /Linus

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Oftast är det högre betyg som krävs för att komma in i Kompletterinsgruppen och Ja! Du prövas i BII om du kompletterar efter gymnasiet. Mvh Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare