Julia SYV på FrågaSYV

    Hejsan,

    Utbildning till tandsköterska ges inom Yrkeshögskolan. Utbildningen omfattar 300 Yh-poäng, vilket motsvarar 1,5 års heltidsstudier.
    OBS! Myndigheten för yrkeshögskolan har beslutat om nya föreskrifter som reglerar innehåll i tandsköterskeutbildningarna. De nya bestämmelserna träder i kraft den 1 januari 2017 och gäller för utbildningar som påbörjas efter den 31 december 2016.

    Myndigheten har även utfärdat nya föreskrifter som anger de nationella förkunskaper som krävs för att vara behörig till utbildningar med inriktning tandsköterska. Föreskrifterna träder i kraft den 1 januari 2017 och tillämpas första gången på utbildningar som beslutas efter den 1 april 2017.

    VänIigen

    JuIia SYV