Sahar
    Är 1300 gymnasie poäng för lite för att komma in på någon högskola?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, ja 1300 kurspoäng är för lite poäng för att få ut en högskolebehörighet. Det framgår inte av ditt mejl om du går i nya eller gamla gymnasiesystemet men så här måste ditt slutbetyg se ut i det nya GY11;

    Ha betyg i 2500 kurspoäng. MInst E i minst 2250 kurspoäng. Minst E i Matte 1, Svenska 1,2,3, Engelska 5,6 och Gymnasiearbetet.

    Så här måste det se ut i det gamla gymnasiesystemet:

    Ha betyg i 2500 kurspoäng. MInst Godkänt i minst 2250 kurspoäng. Minst Godkänt i Matte A, Svenska A+B, Engelska B. /Lena, Syv

    /Lena, Syv