Kimia
    Hej,är behörighet till tandtekniker&apotekstekniker samma?.

    Mvh

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    http://www.yhguiden.se/utbildning/goteborgs-stad-utbildning/apotekstekniker2 Hej, se på länken ovan- behörighet till en Yrkeshögskoleutbildning apotekstekniker. Tandtekniker är däremot en Högskoleutbildning och kräver även grundläggande behörighet plus även matematik 2, vilket inte krävs för apotekstekniker, men där krävs det minst 6 månaders arbetslivserfarenhet i stället. Med vänlig hälsning, Mikael syv