Wilma
    Om man har gått ut gymnasiet nu innan sommarn, sökt lärarutbildning, kommit in, men känner att man vill ta ett sabbatsår, hur stor är då chansen att komma in om man tackar nej och söker igen nästa år? Jag pratar om ämneslärarutbildning (inom SO-ämnen) för årskurs 7-9. Gymnasielinjen som avslutats var högskoleförberedande och slutbetygen inte under godkänt.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är en svår fråga du ställer eftersom vi inte kan se in i framtiden hur många som söker till just din utbildning. Du kan se statistik här https://www.antagning.se/sv/Ta-reda-pa-mer-/Antagningsstatistik/ över hur många som sökt och brukar söka - på så vis kanske du kan göra dig en uppfattning om hur söktrycket brukar vara och göra en bedömning om det kan vara värt att vänta ett år. /Lena, Syv