Kimia
    Om vi säger att jag får ut min gymnasieexamen från VO,med ganska höga betyg,(alltså inte alla A-ämnen),men så har jag gjort Hp många gånger för högt resultat,och har då fått 1,75/2,00 till sist,kommer jag då kunna få en utbildningsplats på läkarutbildningen?.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Kimia,
    reglerna kan ändras, men som det är nu, så kommer man in på resultatet av Högskoleprovet i fall man är behörig för övrigt, om resultatet av HP är tillräckligt högt. Du kan också med fördel kontakta vägledare på högskola/universitet med samma fråga.
    Mvh
    ANNA SYV