Emma
    Hej! Jag har inte låst mitt slutbetyg än, har samlat betygsdokument från gymnasie och komvux. Mina gymnasiebetyg är från 06/07 och komvux betygen är från 11/12 . Har samlat ihop de poäng man behöver men har inte låst dom. Kan jag fortfarande låsa mina även fast det gått 8 år? Har vart utomlands under en längre period och jobbat så har inte kunnat låsa betygen tidigare och har nu planer på att söka skola till vårterminen.
    Finns det något jag kan göra?

    1 Svar

    Hej Emma.

    Det jag råder dig att göra är att kontakta komvux i din hemkommun för att reda ut situationen.
    Förmodligen kan komvux hjälpa dig så att du får korrekta slutbetyg för att kunna söka till en skola till vårterminen.

    Lycka till.

    Hälsningar
    Melina SYV
    Komvux kan utfärda slutbetyg med blandbetyg fram till 1 juli 2017. Komvux kan också utfärda en examen och omvandla gamla kurser till nya kurser.

    /Melina SYV
    • : Komvux kan utfärda slutbetyg med blandbetyg fram till 1 juli 2017. Komvux kan också utfärda en examen och omvandla gamla kurser till nya kurser.