Marcus
    För bli domare eller åklagare går man jurist programmet då? Är det hård konkurrens för bli något av dom yrkena?

    2 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Ja, det är hårt konkurrens - både för att komma in på Juristprogrammet och för att senare få jobb som jurist och efter det komma in på påbyggnadsutbildningen. Det är väldigt många som vill bli åklagare eller domare och konkurrensen är stenhård i den branschen.

    Mvh
    Anna SYV
    Anna SYV på FrågaSYV
    Ja, det är hårt konkurrens - både för att komma in på Juristprogrammet och för att senare få jobb som jurist och efter det komma in på påbyggnadsutbildningen. Det är väldigt många som vill bli åklagare eller domare och konkurrensen är stenhård i den branschen.

    Mvh
    Anna SYV