Marcus
    Är det hård konkurrens för få jobb som advokat?
    Är det mycke plugg för bli advokat i framtiden? Brinner för so vill gärna bli domare,åklagare, eller jurist i framtiden, ja undrar vilken av yrkena som har minst konkurrens?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    det är samma grundutbildning - Juristprogrammet på högskola/universitet - för att sedan gå vidare till att bli domare eller åklagare. Jurist blir du efter grundutbildningen.
    Du behöver inte bestämma dig redan nu ang. exakt vilket YRKE du vill satsa på, det visar sig längre fram. Just nu räcker det gott och väl om du bestämmer dig för att du vill söka Juristprogrammet efter gymnasiet. Konkurrens om jobb inom yrkena kan förändras mycket tills det blir dags för dig att söka jobb.

    Mvh
    Anna SYV