Marcus
    Är det hård konkurrens för bli fastighets mäklare?

    1 Svar

    Julia SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    man kan starta sin egen fastighetsbyrån och bli sin egen arbetsgivare.
    Om man söker anställning hos någon som äger fastighetsbyrån, så är det arbetsgivaren som bestämmer vem hen vill anställa. Även om tusen personer söker en tjänst, så kanske arbetsgivaren väljer dig för att du är mest lämpad för jobbet. Å andra sidan, om bara två personer söker jobbet, så kanske arbetsgivaren väljer den andre - och inte dig av två sökande. Det räcker, alltså, att det finns en person som arbetsgivaren anser vara mer lämpad än dig - för att du skall bli förbigången. Det är helt omöjligt för mig eller någon annan att säga om just du får anställning. Vill du verkligen bli fastighetsmäklare, så måste du chansa: söka utbildning, kämpa, göra ditt bästa och hoppas. Jag skall hålla tummarna för dig!
    Julia SYV