Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Jorge!

    Du får gärna se info på den här sidan www.framtid.se där det bl a finns uppgift om att genomsnittlig lön för jurist idag är ca 35 000 kr/månad.

    Angående hur svårt det är att få jobb för en jurist, så säger Yrkeskompassen (Arbetsförmedlingen) att arbetsmarknaden för jurister är och förblir "i balans" framöver - både på ett års, femårs och tioårs sikt.

    Det betyder att det blir medelsvårt att få jobb: utbud möter efterfrågan. Jag hoppas mitt svar blir till hjälp för dig!

    Bästa hälsningar

    Milla SYV

    Studie- och yrkesvägledare