Elin
    Hej! Jag är just nu väldigt kluven.
    Jag har sökt in på socionomprogrammet och ligger just nu som fjärde reserv så med största sannolikhet kommer jag komma in men jag är väldigt kluven om jag vill plugga. Väldigt många runtomkring mig tycker verkligen att jag borde plugga till socionom då det ger så mycket jobb osv i framtiden men känns som att min puggtid kommer bli väldigt jobbig om jag inte själv är motiverad. Därför tänkte jag kolla om ni har någon erfarenhet av hur jämt intagningskraven brukar ligga? Borde jag komma in igen i framtiden om jag kommer in nu?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Elin,
    tyvärr går det inte att svara på din fråga. antagningsgränser uppstår i Konkurrensen. Dina konkurrenter vid nästa antagningstillfälle /många av dem/ ska snart påbörja åk3 på gymnasiet och vi vet inte vad de ska få för betyg till sommaren... Antal utbildningsplatser kan också ändras. Allt detta påverkar antagningsgränserna.
    Det är givetvis så att man behöver vara motiverad för att läsa på högskolenivå... Saknas det motivation, kan det bli svårt! Dock tänker jag på dina Andra Alternativ. Vad ska du göra om du inte pluggar till socionom, just nu, alltså? Har du möjlighet att snabbt få jobb eller komma in på en annan utbildning? Om inte, kan du kanske hitta motivationen i det faktumet att det är ditt bästa alternativ - i alla fall just nu..?

    Vänligen
    ANNA