Matteo

    Hej, jag har redan både en kandidat och en master i filosofi och jag skulle nu vilja bygga upp ytterligare en kandidat i historia i vilket jag håller på att läsa fristående kurser och kommer snart att uppnå antalet 90 avklarade poäng. Min fråga är om och eventuellt hur jag kan gå vidare för att bygga upp en kandidatexamen utifrån de här poängen. Räcker det med att jag söker och blir antagen till ytterligare en kurs i "självständigt arbete i historia" (genom antagning.se)? Eller ska jag snarare söka till ett kandidatprogram och därefter söka om tillgodoräknande? Notera att de 90 poäng i självständiga kurser jag läst sammanlagt är ganska heltäckande när det gäller olika historiska perioder, från antiken till samtidshistoria. Tack på förhand för hjälpen, Matteo.

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej,

    du måste få svar från studievägledare på den institutionen där du vill ta ut examen. Det är endast de generella ramarna för kandidatexamen som gäller för alla lärosäten men detaljerna (bl.a vilka de övriga kurser förutom 90 hp i huvudämnet + godkänd kandidatkurs som kan/får ingå) är det varje lärosäte som bestämmer självt. Du kan därför få olika svar från olika lärosäten.

    Studie- och yrkesvägledare