A
    Jag har hört att man måste gå om ifall man byter linje efter ett år men har även hört att man inte behöver göra det när man läser det naturvetenskapliga programmet. Vilket av dessa två stämmer?
    Gå om eller att kunna byta linje ifall man läser natur och vill byta till t ex ekonomi?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det är mottagande skola som bestämmer om de kan ta in dig sent i utbildningen- ofta är det i mån av plats och att man har läst snarlika kurser. Eftersom man på Natur har läst många kurser och ligger ofta före i matte så kan det vara en fördel om man ska byta till andra högskoleförberedande program men det är som sagt skolan som bestämmer. Lena, Syv