Linnéa
    hej! jag ska påbörja mitt andra år på fredrika bremergymnaiet etstiks bild och form men jag har inset att det här är inte vad jag vill göra utan jag vill helt enkelt byta linje och skola till sveriges ridgymnasium och gå skötar linjen. jag är redan medveten om att jag kommer måsta gå om ett år och jag vet att jag kanske är väldigt sent ute eftersom terminerna startar nu om bara några veckor men min fråga är då om det ens är möjligt att byta linje och skola trots att terminen är påbörjad? hemskt taksam för svar mvh/linnéa

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det bästa är om du kontaktar skolan direkt och kollar om det finns plats alternativt skolans kommuns gymnasieantagning. Just det gymnasiet finns ju inte i Stockholm efter vad jag kan se. Finns det platser och du är behörig så brukar det inte vara något problem. Om det inte finns plats så kanske du kan bli uppskriven som reserv. Lycka till! /Lena, Syv