Jack
    Hej! Funderar på att inleda en akademisk karriär inom psykologi, men då mina betyg inte räcker till för att komma in på psykologprogrammet så undrar jag ifall det är möjligt att frikursa till sig så pass högt att man kan få doktorera inom ämnet, utan att vara psykolog.

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV
    Hej Jack, det är en fråga som inte vi på Fragasyv.se kan svara på. Du bör kontakta vägledare på den institutionen där utbildning till Psykolog erbjuds.
    Tips för att få en chans att komma in på Psykologutbildning: gör Högskoleprovet. Om du är behörig, kan du komma in på resultatet av HP.
    Mvh
    ANNA SYV