Nora
    Hej, jag har en vän i 2:an på gymnasiet som är väldigt nervös inför nationella prov i engelska. Hon har extremt dåligt närminne på grund av flera år av depression samt aspberger som gör det svårt för henne att koncentrera. Det hon undrar är ifall hon skulle kunna få chansen att lyssna en extra gång under hörförståelsen på engelska eller ifall skolverket är väldigt hårda med reglerna. Är det här någonting som hennes engelskalärare kan tillåta henne eller är det emot skolverkets regler?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej Nora,

    tyvärr kan vi inte på FRåGA SYV svara på den frågan, då den ligger utanför SYV-ens kompetens. Du måste fråga Skolverkets upplysningstjänts, tel.nr 08-527 332 00