Hej Josefine!
    om du idag inte har A i kursen matte 2b (alltså högsta betyget) kan du i framtiden göra prövning i matte 2a, som är en lite lättare kurs och betyget i matte 2a kommer räknas in i stället för 2b. Detsamma gäller matte 1 (högre betyg i matte 1a kommer räknas in i stället för lägre betyg i matte 1b). Men höjningen i endast 2 hundrapoängskurser kan ge max + 0.8 till ditt jämförelsetal.
    Antagningsgränserna förändras och kan gå upp och ner. Jag förstår att du gärna vill komma in på den sökta utbildningen. FRåGA SYV håller tummarna för dig!