Nicole Leyla Emilia
    Finns det något gymnasieprogram som endast kräver ett år på gymnasiet för att man ska få ta studenten? Alltså så att man går ett år och sedan tar man studenten.

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, det finns inget som säger att man måste gå tre år på gymnasiet för att ta studenten - men för att få in alla kurser på 2500 kurspoäng så är det nog omöjligt att göra det på en fysisk skola under ett år - det är för kort tid för att få in alla kurser.

    Att ta studenten är ju även ett sätt att ta avslut med klassen som man har gått med i tre år så det ju inte något man bara tar själv - det är liksom ett gemensamt firande. /Lena, Syv