Mikael SYV på FrågaSYV

    Hej Oscar,
    det är inte du själv utan rektor på din skola som bestämmer hur ditt examensbevis kommer att se ut. Ansvar brukar vara delegerat till syv på skolan, men sedan kontrollerar rektorn att alla regler har följts.
    Enligt reglerna utfärdas examensbevis engligt hur din Individuella studieplanen ser ut. Att revidera studieplanen retroaktivt avråder Skolverket från. Om din skola följer skolverkets rekommendationen, kommer de inte att "fixa" så att du får högre meritvärde.
    Men det är ytterst fråga till din skola (rektor på din skola).
    Hälsningar
    Mikael SYV