Marcus
    Är det mycket matte i el energi programmet?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus,
    se programplanen på http://www.gymnasieguiden.se/files/program/pdf/programplaner/EE.pdf
    Det är en kust Matematik 1a, som ingår, en 100 p. kurs.
    Det är "lite" matte, bara den kursen som ingår i alla gymnasieprogram. Detta gäller "ungdomsgymnasiet" d v s ungdomar mellan 15 och 20 år.

    Om man läser utbildning till Elektriker på KomVux, Vuxenutbildnignen, gäller andra regler & ett annat kursinnehåll.

    Om du uppger vilken utbildning du undrar över - gymnasieskola för ungdomar under 20 år eller utbildning på KomVux för vuxna - kan jag ge dig ett bättre anpassat svar.

    Bästa hälsningar
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare