Marcus
    Är det mycket plugg för komma in på högskola och inriktning juridik?
    Är det mycket matte och No för bli jurist?

    1 Svar

    Mikael SYV på FrågaSYV
    Hej Marcus, det är mycket plugg för att komma in på Juristprogrammet på högskolan, det är hårt konkurrens om utbildningsplatserna och det krävs minst hälften av gymnasiebetyg A-betyg och andra halvan B-betyg - och om man har lägre betyg, kommer man inte in på Juristprogrammet. Det finns ett alternativ - att göra högskoleprovet.
    Just Matte och NO ingår inte i Särskild behörighet till Juristprogrammet.

    Mvh
    Mikael SYV