Julia SYV på FrågaSYV

    Hej Abir,
    om yrket Apotekstekniker var god läs på framtid.se/apotekstekniker
    och om yrket Läkemedelstekniker - på framtid.se/läkemedelstekniker

    Socionom förutsätter yrkesexamen som man endast kan få genom studier på socionomprogrammet. Socionomprogrammet är 3,5 år lång utbildning på heltid på högskolenivå.

    Det finns annars många olika yrken inom vården. Många av de kräver mycket matte för behörighet att komma in på utbildning som leder till det yrket, och andra - kräver inte det. Kika även på yrken inom socialt arbete, t.ex stödassistent och personlig assistent.