Vägledare
    Hejsan, som rubriken lyder, undrar jag om det är ngn skillnad på yrken med.sekreterare och vårdadministratör? är det någon skillnad i utbildningsinnehåll?

    1 Svar

    Anna SYV på FrågaSYV

    Hej,
    Tidigare hette yrket "läkarsekreterare" och den arbetstitel förekommer fortfarande (finns de som i sina anställningskontrakt anställda som just läkarsekreterare men de som anställs idag får ofta titlar Medicinsk sekreterare eller Hälso- och sjukvårdsadministratör).
    Så här förklarar en person som jobbar inom yrkeshögskola med relevanta utbildningar: "Titlarna medicinsk sekreterare och vårdadministratör är i grunden samma tjänst men ibland varierar utbildningsinnehållet lite grann, beroende på lokala profileringar."