Wilma

    Hej! Jag undrar om det är någon skillnad på samhällskunskap 1b och 2? Jag vill söka en utbildning (gymnasielärare svenska och samhällskunskap) där man behöver vara behörig för samhällskunskap 2 men jag förstår inte om det är samma sak som 1b? Jag har läst samhällskunskap 1a1 och 1a2 vilket gör mig behörig för 1b. Mvh Wilma Kron

    1 Svar

    SYV-besökare SYV

    Hej Wilma,

    kursen Samhällskunskap 2 är nästa/högre/överliggande kurs som man läser Efter samhällskunskap 1b eller 1a2.
    Om vilka kurser som finns på gymnasienivå inom ämnet Samhällskunskap och vad behörighet och innehåll i de kurserna är kan du se på skolverket.se/undervisning/gymnasieskolan/sam