Patrik
    Hej!
    Jag ska börja mitt andra år på handels och administrationsprogrammet nu till hösten och jag undrar om det verkligen är helt obligatoriskt att starta ett UF-företag? Jag pratar alltså om ung företagsamhet. Jag har inget intresse av att starta ett företag och kombinerat med sociala problem är detta något som jag oroar mig över. Finns det inget man kan göra istället så man ändå kan få betyg i samtliga ämnen under årskurs 2, eller beror detta helt på vilken skola man går i?

    1 Svar

    Lena SYV på GymnasieGuiden
    Hejsan, detta är nog dessvärre en lärarfråga som jag har svårt att svara på. Jag tycker du pratar med din lärare om kursen och vad den behöver innehålla och att din situation just nu inte är den bästa. Kanske ni kan komma överens om ett bra upplägg. Hoppas det löser sig! /Lena, Syv