Nina
    hej jag undrar om det är plagiat ifall jag använder samma uppsats som jag har skrivit själv med mina egna ord och som inte hamnat i urkund förut? jag har nämligen fått exakt samma uppgift som jag har gjort innan där jag hade skickat in den här uppsatsen och fick till och med A i betyg för. jag går i gymnasiet fast bytt skola så det är samma uppgift men en annan lärare
    • : behöver verkligen ett snabbt svar då jag har en inlämning till ikväll.
    • Milla :

      Det är en skolJuridisk fråga och som SYV kan man egentligen inte svara på den typen av frågor. :( men jag har nu svarat och skrivit (se nedan) vad jag skulle gjort i ditt ställe, i den situationen du beskriver.  Vad du gör är dock upp till dig. :)

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV

    Hej Nina!
    SYV är inte lärare och inte jurist. SYV sätter inte betygen och jobbar inte med den typen av frågor. Alltså kan vi på FRåGA SYV, egentligen, inte ge dig svar på den frågan, tyvärr.
    Men jag kan svara om vad jag hade gjort om jag var i "dina skor": jag skulle skriva om (fördjupa och lägga till, alltså förbättra) den texten som jag författade tidigare, så att texten blir bättre än den var förr. :) Det behöver inte ta så jättelång tid då du kan ju innehållet (du har ju själv skrivit texten förut), men lägg till någonting nytt och förtydliga det som förtydligas kan (så mycket du hinner inför "deadline").

    Studie- och yrkesvägledare