Linnea
    Är det stor skillnad? Är det omöjligt att klara matten om man inte är jättejätte bra?

    1 Svar

    Liselotte SYV på GymnasieGuiden
    Hej Linnea,
    På Ekonomiprogrammet läser man medelsvår spår i matte, b.
    Du kan se alla mattekurser på www.matteboken.se

    På inriktningen Ekonomi på EK ingår Matte 3b som en obligatorisk kurs.
    På inriktningen Juridik läser man inte mer Matte än 2b.
    Om du t.ex. inte vill läsa Matte 3b, men vill läsa de andra två kurser som ingår i inriktning "ekonomi": Entreprenörskap&företagande, 100 p.
    Företagsekonomi 2, 100 p.
    kan du läsa dem som programfördjupande eller som kurser inom Individuellt val.
    Du väljer du inriktning Juridik /för att slippa Matte 3b/.
    För att se vad varje inriktning innehåller för kurser öppnar du VISA BESKRIVNING länk under namn på inriktningen i skolans presentation. T.ex. på http://www.gymnasieguiden.se/gymnasium/kitas-gymnasium-2 en skola, som erbjuder båda inriktningar och då är det lättare att jämföra: öppna båda VISA BESKRIVNING under båda inriktningar och du ser alla de kurser, som skiljer inriktningarna åt.

    Fundera lite och återkom i fall något är oklart i mitt svar eller om du kommer på andra frågor.
    Bästa hälsningar
    Liselotte SYV
    Liselotte