Marcus
    Är det svårt att bli advokat i framtiden?
    Kan man gå ekonomi programmet 3 år sedan högskola 3 år för bli advokat?

    1 Svar

    Milla SYV på FrågaSYV
    Hej, om yrket advokat finns det mycket bra information här http://www.arbetsformedlingen.se/For-arbetssokande/Yrke-och-framtid/Yrken-A-O.html?url=1119789672%2FYrken%2FYrkesBeskrivning.aspx%3FiYrkeId%3D3&sv.url=12.78280711d502730c1800072
    Man söker Juristprogrammet på högskola/universitet om man vill bli Advokat.
    BEHÖRIGHET till Juristprogrammet är:
    Grundläggande behörighet + Historia 1b och Samhällskunskap 1b.
    Båda kurser för särskild behörighet ingår i Ekonomiprogrammet som obligatoriska kurser.

    Svar på din fråga är, alltså: JA.

    Mvh
    Milla SYV
    Studie- och yrkesvägledare